Neispravan mehanizam sjedišta doveo do fatalnog gubitka potiska
Tragedija leta AI-171 koji je krenuo iz Mumbaija prema Londonu, a srušio se nedugo nakon polijetanja, dobila je prvi tehnički uzrok: mehanička greška na pilotskom sjedištu.
Crna kutija, odnosno kombinacija snimača podataka o letu (FDR) i audio zapisa iz kokpita (CVR), razjasnila je dramatične sekunde koje su prethodile padu.
Prema podacima koje prenosi grčki portal Protothema, sjedište pilota se tokom rotacije – trenutka kada avion prelazi iz vožnje po pisti u uspon – naglo pomjerilo unazad. Ova iznenadna kretnja prouzrokovala je da težina pilota nenamjerno povuče ručice za potisak u položaj praznog hoda. Time je motor ostao bez snage u najkritičnijem trenutku poletanja.
Kopilot je, prema zapisima iz kabine, bezuspješno pokušavao vratiti potisak i stabilizirati letjelicu. Avion je dostigao visinu od svega 214 stopa prije nego što je udario u zgradu studentskog doma.
Sekunde koje su odlučile sudbinu:
+12 s: Započinje rotacija, sjedište pilota se iznenada pomjera.
+15 s: Potisak opada, kopilot uzvikuje: „Potisak se smanjuje!“
+18 s: U kabini nastaje panika, pokušaji preuzimanja kontrole.
+26 s: Avion gubi uzgon.
+38 s: Letjelica udara u studentski dom.
Istragom je ustanovljeno da je sporno sjedište bilo na servisu 11 dana ranije zbog problema sa podešavanjem. Međutim, nakon popravke nije izvršena nikakva funkcionalna kontrola. Kasniji tehni
čki pregled olupine pokazao je slomljene sigurnosne igle koje su trebale držati sjedište fiksiranim.
Globalna reakcija nije izostala. FAA i EASA su izdale hitne naredbe za pregled svih pilotskih sjedišta na Boeing 787 modelima u roku od 72 sata. Air India je odmah prizemljila 12 aviona slične konfiguracije, a Boeing je najavio tehničke izmjene dizajna mehanizma zaključavanja sjedišta i regulacije potiska.
Crna hronika