Britanski državljanin Višvaš Kumar Rameš, jedini potvrđeni putnik koji je preživeo nesreći aviona “Er Indije” u Ahmedabadu, sedeo je blizu izlaza za slučaj opasnosti na letu za London i uspeo je da iskoči, saopštila je indijska policija.
Snimci sa društvenih mreža prikazuju muškarca u krvavoj beloj majici i tamnim pantalonama kojem pomaže lekar, a na licu je imao modrice.
Na snimcima se takođe vidi grupa ljudi okupljena oko tog muškarca i pita za ostale putnike, na šta je preživeli odgovorio da su “svi unutra”, misleći na uništeni avion, prenosi Rojters.
“Tela su bila svuda oko mene”
Rameš je rekao da su problemi sa avionom počeli 30 sekundi nakon poletanja, dodavši da je sedeo na sedištu 11A, dok se njegov brat Adžaj nalazio u drugom redu, ali se pretpostavlja da on nije preživeo nesreću.
– Kada sam ustao, tela su bila svuda oko mene. Bio sam uplašen. Ustao sam i potrčao. Delovi aviona su bili svuda oko mene. Neko me je zgrabio, stavio u kola hitne pomoći i odvezao u bolnicu – rekao je Rameš, koji se i dalje nalazi u bolnici, dok je još držao svoju avionsku kartu.
Prema rečima lekara Davala Gametija, Rameš ima višestruke povrede, ali se nalazi van životne opasnosti.
Rameš (40) bio je u Indiji nekoliko dana kako bi posetio porodicu i vraćao se u Veliku Britaniju zajedno sa svojim bratom.
Ramesh Viswashkumar, The sole survivor of the Air India crash escaped by jumping from the plane. He was on seat number 11A.#planecrash #Airindia #Ahmedabad #AhmedabadPlaneCrash #AhmedabadCrash #अहमदाबाद pic.twitter.com/q54KyAKVKW
— Amit Pandey (@amitpandaynews) June 12, 2025
Preživeli muškarac živi u Londonu 20 godina sa suprugom i ćerkom, prenosi “Hindustan tajms”.
Mesto koje mu je spaslo život
Kada se avion zabio u zgradu, Rameš je sedeo na sedištu 11A, dok se njegov brat Adžaj nalazio u drugom redu. Prema izveštajima on je iskočio iz aviona pre nego što je došlo do eksplozije.
Sedište na kojem je sedeo ima dovoljno prostora za noge, za razliku od nekih drugih, ali je pored udobnosti bilo ključno za spasavanje života.
– Ne znam kako sam preživeo – rekao je, između ostalog, Rameš nakon nesreće.
Profesor o preživelom: To je čudo!
Isto se pitaju i stručnjaci. Profesor Edvin Galea, direktor Grupe za inženjering protivpožarne bezbednosti na Univerzitetu u Griniču istakao je da je čudo što je iko uspeo da preživi ovaj pad naglašavajući da se još ne zna dovoljno o ovoj avionskoj nesreći.
– Ovaj pad je nemoguće preživeti najpre jer se dogodio u naseljenom području, ali i zato što je oštećenje trupa bilo izuzetno veliko. Pored toga, ogroman požar nakon sudara bi preživljavanje učinio malo verovatnim. Činjenica da je jedna osoba preživela je čudesna – rekao je profesor, piše britanski “Telegraf”.
Profesor Galea je 2006. godine objavio studiju u kojoj je otkrio da u avionskim nesrećama veće šanse za preživljavanje imaju ljudi koji sede u prvih pet redova od izlaza. Svako ko sedi dalje od ovo ovog mesta, posebno kod vrata za hitne slučajeve (gde je bio Rameš), ima veće šanse da pogine.
Kako objašnjava, ne postoji jedno sedište u avionu koje je bezbednije od svih drugih. Često se govori kako je zadnji deo aviona bezbedniji, na primer, ali prednosti bilo kog sedišta zapravo zavise od prirode avionske nesreće, tako da to ne može biti pravilo.
– Ako verujete onome što su rekli u medijima, sedište za preživele je 11A, a na letu “787-8”, to je odmah pored izlaza broj 2. Dakle, on je sedeo što je moguće bliže izlazu za slučaj opasnosti. Ne može biti bliže. Tačno je sa njegove strane i on je zapravo na sedištu A, što je sedište pored prozora. Mogli biste da se ispružite i dodirnete vrata, toliko ste blizu – ističe profesor Galea.
Više opcija kako je putnik preživeo
Sedište kabinskog osoblja okrenuto je unazad, bilo je postavljeno gotovo direktno ispred Rameša, i zapravo je najbezbednije sedište u avionu, rekao je stručnjak za bezbednost vazduhoplovstva, jer je robusnije i ima kompletan pojas za ograničavanje prekomernog kretanja.
– Članovi osoblja su obučeni da evakuišu ceo avion za 90 sekundi i to je njihov primarni posao, a piće i gostoprimstvo su dodatna veština. Oni obično upravljaju vratima. Dakle, način na koji bi se evakuisao bio bi ili da je član posade uspeo da otvori vrata, a možda su onda poginuli, ili je možda putnik sam otvorio vrata. Ili nije izašao kroz vrata. Trup je možda bio oštećen u tom trenutku i on je jednostavno izašao kroz pukotinu u trupu – rekao je profesor Galea.
Ali “787-8 Drimlajner” ima osam izlaza, a pored svakog obično bude barem jedan član kabinskog osoblja. Druga prednost je što se sedište 11A nalazi unutar čvrste “kutije krila” aviona, što je njegov najjači deo.
– Fizički najjači deo aviona je deo trupa gde se nalaze krila, nazvan “kutija krila”. To je mesto gde se krila spajaju sa trupom. Verujem da se sedište 11A nalazilo upravo na prednjem telu tog veoma jakog dela aviona – dodaje stručnjak.
Avion se srušio na hostel
Među putnicima aviona “Er Indije” su bili članovi porodice bivšeg glavnog ministra Gudžarata, Vidžaja Rupanija, koji je takođe bio na tom letu.
Mediji su prethodno preneli da se pretpostavlja da niko od 242 putnika nije preživeo pad Boingovog “drimlajnera 787-8”. U nesreći je poginuo 241 od ukupno 242 putnika i članova posade, potvrdili su juče zvaničnici, preneo je AP.
Avion se srušio na hostel za smeštaj medicinskih radnika u Ahmedabadu, a prema navodima lokalne policije i spasilačkih ekipa, najmanje 204 tela je pronađeno na mestu nesreće.
Indijska federacija medicinskih udruženja (FAIMA) saopštila je da je oko 50 do 60 studenata medicine povređeno i prebačeno u bolnicu, dok se pet osoba vodi kao nestalo, piše BBC. Prema izveštaju FAIMA-e, većina putnika iz aviona u bolnicu je prevezena bez znakova života.
Putnički avion “Er Indija”, koji je prevozio više od 240 ljudi, srušio se juče pri poletanju na aerodromu u zapadnom indijskom gradu Ahmedabadu u državi Gudžarat. Avion je trebalo da leti za London, a među putnicima je bilo državljani Indije, Velike Britanije, Kanade i Portugalije.
Amerikanci se uključuju u istragu o padu aviona
Indijske vlasti započele su opsežnu istragu nesreće u kojoj se putnički avion kompanije “Er Indija” srušio ubrzo nakon poletanja iz Ahmedabada.
Premijer Indije Narendra Modi posetio je mesto nesreće i bolnicu u Ahmedabadu gde su hospitalizovani povređeni, a planirano je i da tokom dana održi hitan sastanak sa najvišim bezbednosnim i saobraćajnim zvaničnicima.
Ministar civilnog vazduhoplovstva Ram Mohan Naidu saopštio je da je Biro za istragu avionskih nesreća otvorio zvaničnu istragu u skladu s međunarodnim standardima koje propisuje Međunarodna organizacija civilnog vazduhoplovstva (ICAO).
Očekuje se dolazak američkog istražnog tima, uključujući predstavnike Nacionalnog odbora za bezbednost saobraćaja (NTSB), Federalne uprave za vazduhoplovstvo (FAA), kao i kompanija Boing i Dženeral Elektrik.
U upotrebi 1.200 ovakvih aviona širom sveta
U nesreći je učestvovao avion tipa “Boing 787 Drimlajner”, star 12 godina.
Iako se uzrok nesreće još istražuje, stručnjaci ističu da je to prvi smrtonosni pad tog modela od početka njegove upotrebe pre 16 godina.
Trenutno je u upotrebi oko 1.200 takvih aviona širom sveta.
U avionu koji je pao u Indiji je bilo više od 200 ljudi.
Zabeleženi su jezivi prizori na mestu pada aviona koji je leteo za London, a nebo potpuno crno.
Ovo je olupina aviona koji se srušio u Indiji, potpuno je smrskan.
Iskusni pilot analizirao snimak pada aviona u Indiji: Da li je ovo uzrok nesreće?
(Telegraph.uk, Tanjug)