Bio je jedan od najpoznatijih hrvatskih jazz-glazbenika
Poznati hrvatski glazbenik Matija Dedić umro je danas u Zagrebu u 53. godini života, priopćili su iz Croatia Recordsa. “S velikom tugom u srcu javljamo da nas je iznenada napustio Matija Dedić, jedan od naših najpoznatijih jazz pijanista. Obitelj moli za razumijevanje u ovom, za njih, iznimno teškom trenutku”, kazali su.
Bio je jedan od najpoznatijih hrvatskih jazz-glazbenika. Rođen je 2. ožujka 1973. u Zagrebu, u obitelji glazbenika. Sin je pokojnog Arsena Dedića i pjevačice Gabi Novak. Klavir je počeo svirati već s pet godina, a nakon srednje glazbene škole “Vatroslav Lisinski”. u Zagrebu, 1991. upisao je jazz akademiju u Grazu gdje je diplomirao 1997. godine.
Po povratku u Zagreb 1997. godine, ubrzo postiže veliki ugled na hrvatskoj glazbenoj sceni. Tijekom tih godina svira s vlastitim sastavom Boliers Quartet s kojim prati velike jazz glazbenike poput Bennyja Golsona, Kennyja Burrella, Roya Haynesa, Joséa Felicianoa te sastav “All Stars Band”. Nastupao je i s Tamarom Obrovac i njezinim kvartetom. Krajem 1990-ih Matija osniva trio pod nazivom Matija Dedić Trio koji je izvodio njegova autorska djela. Zajedno s njim u sastavu još sviraju iskusni jazz glazbenici iz kvarteta Tamare Obrovac, Žiga Golob i Krunoslav Levačić.
Tijekom godina svirao je u gotovo svim zemljama Europe te u SAD-u s velikim glazbenim imenima kao što su Alvin Queen, Martin Drew, Ron Ringwood, Boško Petrović, Marc Murphy Band, Patrizia Conte, David Gazarov, Gianni Basso, Miles Griffith, Onder Fokan, Jean Louis Rassinfosse, Anca Parghel, Tomi Emanuel, Lenny White, Kendrick Scott, Jim Madison, Jeff Ballard, Vicente Archer, Buster Wiliams, Larry Grenadier i mnogi drugi. Matija Dedić pisao je glazbu za televiziju i kazalište, a također nastupa s popularnim glazbenicima hrvatske pop scene. Godine 2000. izdavačka kuća Cantus records objavljuje njegov prvi solo album pod nazivom Solo Part 1, a u prosincu 2001. i drugi pod nazivom Handwriting za koji je sljedeće godine osvojio tri diskografske nagrade Porin.
Godine 2004. u nakladi izdavačke kuće Dallas Records objavljuje svoj album Tempera. Matija je na njemu snimio dvanaest Gibonnievih skladbi po vlastitom izboru. Godinu dana kasnije za istog izdavača objavljuje album Drugi pogled koji sadrži najpopularnije skladbe njegovog oca Arsena Dedića poput “Sve te vodilo k meni”, “Kuća pored mora”, “Ni ti ni ja”, “Ne plači”, “Razgovor s konobarom” i “Moderato cantabile”.
Zajedno s belgijskim kontrabasistom Jean-Louis Rassinfosseom i češkim bubnjarom Marekom Patrmanom 2006. godine snimio je album Visiting Bruxeless. Na albumu Life of Flowers, na kojem svira s glazbenicima raznih stilova, uz vlastite izvodi i skladbe Dore Pejačević. Odlazak jednog od najpoznatijih hrvatskih jazz pijanista te skladatelja Matije Dedića veliki je gubitak za hrvatsku glazbenu scenu.
vecernji.hr